Офіційний сайт Виконкому
Центрально-міської районної у місті Кривому розі ради
тел:(0564)94 83 60,(068)970 56 97, прийм.(0564)94 83 63 факс:
пн-пт: 8.00-16.30
Перерва: 12.30-13.00
сб, нд: вихідні
50000, м. Кривий Ріг,
вул. Свято-Миколаївська, 27
Головна | Актуально | Новини | До уваги споживачів, які мають намір користуватися послугами інтернет-магазину!

До уваги споживачів, які мають намір користуватися послугами інтернет-магазину!

На сьогоднішній день торгівля через мережу Інтернет є досить поширеною та популярною. У споживачів є можливість вибрати й замовити майже все – від продуктів харчування, алкоголю до різноманітного одягу та будь-якої побутової чи цифрової техніки. Все це підкріплюється яскравими картинками та неймовірно низькими цінами. Проте, існують випадки, коли товар не має належного товарного вигляду, пошкоджений, з дефектом, у неповній комплектації, не тієї моделі, без супровідних документів тощо.

Права споживача при купівлі товару через  інтернет-магазин регулюються ст.13 Закону України «Про захист прав споживачів». 

Закон визначає обсяг інформації, який обов’язково має бути доведений споживачу до моменту замовлення товару.

Перед покупкою товару в інтернет-магазині необхідно звернути увагу на наявність на сайті такої інформації:

 -  найменування  продавця, його місцезнаходження, порядок прийняття претензій; 

 - основні характеристики продукції; 

 - ціну, включаючи плату за доставку та умови оплати; 

 - гарантійні зобов'язання; 

 - інші умови поставки; 

 - порядок розірвання договору. 

Як  показує  практика,  споживач,  придбаваючи товар через інтернет-магазин,  у  багатьох випадках не може реалізувати свої права,  передбачені Законом України «Про захист прав споживачів»,  у першу чергу  у зв’язку  із неможливістю встановити найменування продавця та його місцезнаходження. Інша інформація, окрім адреси електронної пошти та номеру мобільного  телефону,  на сайті інтернет-магазину не  вказується, що фактично робить споживача безправним при придбанні неякісного товару.

Слід зазначити, що законодавством України під найменуванням юридичної особи розуміється його організаційно-правова форма та назва. Наприклад, ТОВ «АААА», ПП «ББББ», ПрАТ «ВВВВ», тощо. 

Для фізичної особи-підприємця – це прізвище, ім’я та по-батькові.

Аж ніяк не може бути найменуванням продавця назва інтернет-магазину (сайту/домену). 

Крім того, у більшості випадків продавці не  є власниками інтернет-магазинів. І  навіть більше,  через один інтернет-магазин реалізовувати товар можуть декілька десятків продавців.

Стосовно місцезнаходження продавця  слід мати на увазі, що адреси, які вказуються у накладних, згідно з якими споживач отримує замовлений товар, це зазвичай  адреси,  за якими  розташовуються поштові відділення або відділення підприємства, що надає послуги з доставки відправлення. 

Також слід зазначити,  що в разі покупки товару через інтернет-магазин споживач  не має можливості безпосередньо ознайомиться з товаром, а орієнтується тільки на зображення товару, його текстовий або словесний опис. 

Користуючись таким становищем,  недобросовісні  продавці можуть реалізовувати неякісний, фальсифікований або контрабандний товар, або взагалі після  отримання коштів  можуть:  не надіслати товар;  надіслати товар, який споживач не замовляв;  надіслати товар,  технічні характеристики якого не відповідають заявленим на сайті. 

Окремо необхідно зазначити, що відсутність інформації про найменування та місцезнаходження продавця унеможливлює проведення перевірок  з боку Держпродспоживслужби  за скаргами споживачів.  Держпродспоживслужба не має повноважень на проведення розшукових дій.

Звертаємо увагу, що відповідно до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання. Тобто, наприклад, якщо інтернет-магазин знаходиться у місті Київ, то за захистом споживчих прав  необхідно звертатися до контролюючого органу з питань захисту прав споживачів міста Київ.

  Тому, щоб убезпечити себе від невдалої покупки в  інтернет-магазині,  зберегти кошти, радимо споживачам бути більш пильними та звертати увагу на наявність на сайті  інформації,  передбаченої ст.13 Закону України  «Про захист прав споживачів», зокрема, найменування та місцезнаходження продавця. У разі їх відсутності, варто взагалі відмовитися від придбання товару в інтернет-магазині.

Але, якщо інформацію надано у повному обсязі – бажаємо Вам вдалої покупки!

вгору